חיפוש דירה בהתאמה אישית בכל הארץ

תוכן עניינים

רבים מאיתנו עוברים דירות במהלך השנים, בין אם בשל הרצון לגיוון, שינוי מקום עבודה או הצורך בבית גדול יותר. אולם, חיפוש דירה בהתאמה אישית, לא פעם, יכול להפוך להליך סבוך ולא פשוט. אז מה חשוב לבדוק כשעוברים דירה? הישארו עמנו.

 

דירה – צורך של כולנו

פירמידת הצרכים של מסלו קובעת כי ישנן 5 דרגות צרכים שונות לכל אדם. בעוד הצרכים העליונים בפירמידה מתרכזים בהגשמה עצמית וכבוד אותו מקבל אדם מסביבתו, הצרכים בתחתית הפירמידה, הם התנאים הבסיסיים למחייתו של אדם.

השם הכולל שניתן לצרכים בתחתית הפירמידה הוא צרכים פיזיולוגיים, בהם חמצן, מזון, מים ושינה. לעניין זה, ניתן לטעון כי ללא דירת מגורים, לא ניתן להגשים את תאוריית הצרכים של מסלו, ומשכך, החיים הופכים לקשים למדי.

 

החיפוש אחר אזור המגורים – שפע של אפשרויות

מדינת ישראל בורכה בשפע של אפשרויות מגורים, הן מבחינת אקלים, שטח גיאוגרפי ומאפיינים רבים נוספים. בין היתר, ניתן למצוא במדינתנו הקטנה שטחי מדבר רחבי ידיים באזור הדרום, אזורים ירוקים בשטחי הצפון, אקלים קריר וצונן באזור הרי ירושלים ויהודה ושומרון, ומזג אוויר קיצי לאורך מרבית השנה באזור מישור החוף.

 

פרמטרים לחיפוש דירה – לא משנה לאן תלכו

באם הינכם מעוניינים באיתור דירת מגורים, בין אם בקנייה ובין אם להשכרה, ישנם מספר פרמטרים עיקריים אשר יהא עליכם לעמוד בהם, זאת לשם איתור הדירה המושלמת עבורכם.

ראשית, וזהו פרמטר אשר נוגע לכל דירת מגורים אותה תחפשו – יש לחפש אזור אשר תרגישו בו בטוח, להסתובב, לטייל, ואף להיעזר בשכנים במידת הצורך. מדובר על נושא חשוב בעבור כל דייר, בין אם אנו מדברים על צעירים, בין אם על משפחות ובייחוד אם מדברים על בני הגיל השלישי, שמחפשים דירה לפרק הבא.

 

הפרמטר הראשון – מיקום

הפרמטר הראשון, כמובן, בעת הגעתנו לבחור דירת מגורים, בין אם למגורי קבע ובין אם למגורים ארעיים, היא המיקום. לשם המחשה קיצונית, באם אנו עובדים במרכז תל אביב, נעדיף אזורים מהם נוכל להגיע אל מקום התעסוקה ברכב, תחבורה ציבורית או אף ברגל, ככל האפשר, ולא נעבור לדירה בקריית גת, שכן הדבר יקשה עלינו באופן משמעותי.

כפי שניתן להניח, פרמטר המיקום רלוונטי לנקודות רבות נוספות מעבר לעבודה, דוגמת לימודים, חיי פנאי, משפחה ורבים נוספים, על רקע אלו נבחר את מיקום הנכס בו נגור.

 

סיוג קטן – מצב התשתיות והמחיר

על אף שלעיל טענו כי יש לבחור מקום הקרוב ככל האפשר למרכזי חיינו, עלינו לבחון שני פרמטרים נוספים לשם איתור המיקום האידאלי. ראשית, עלינו לבחון את המחיר, בין מחיר השכירות ובין אם מחיר הרכישה, שכן עלינו לעמוד בתקציב ולא להתפרע (בודדים אלו שהצליחו לכבוש נכס בתל אביב עם תקציב שנמוך מ – 1.5 מיליון שקלים).

לצד בחינת המחיר, וככל שעליכם להתרחק ממרכז העניינים בו אתם מעוניינים, יהא עליכם לבחון את מצב התשתיות באזור אליו תרחיקו. ככל שמדובר על אזור נגיש, המחובר לאזור המרכז ולשאר הארץ בצורה הולמת, לא פעם יעדיפו אנשים להתגורר בו, זאת על רקע השקט והחיסכון הכלכלי המשמעותי שהוא מאפשר.

 

חיפוש דירות להשכרה – מהם הפרמטרים החשובים ביותר?

ככלל, ניתן לחלק את הפרמטרים לדירת מגורים לשני סוגים – קבועים ומשתנים. בעוד הפרמטרים הקבועים נוגעים בעיקר למחפשי דירות לרכישה, פסקה זו תדון אודות הפרמטרים המשתנים בנכס.

 

ראשית כל – מצב הנכס

לעניין זה, הדבר הראשון שיש לבדוק בעת כניסה לשכירות היא מצב הנכס, לכל הפחות ברמה הוויזואלית. לאור העובדה שבעל הנכס מטפל בפגמים ברמת התשתיות, דוגמת מזגן, צנרות וכו', הדאגה היחידה שיכולה להיות לכם היא דאגה לכך שהנכס יראה במצה הולם. בין היתר, ניתן לבחון את רמת המטבח, הטיח והגבס בקירות, חדר האמבטיה ועוד.

 

נגישות למרכז החיים

ככל שאתם מגיעים לאזור חדש, פחות חשוב צביון האזור, זאת לאור העובדה שמדובר על תקופה קצובה ואינכם מחפשים לפתח יחסי שכנות בהכרח, החשיבות לנושא זה היא הנגישות והקרבה למרכז החיים שלכם.

בין אם מדובר על לימודים, תעסוקה, תחביבים או כל דבר אחר, החשיבות העיקרית היא שממקום המגורים שלכם, תהא נגישות ברמה גבוהה לפעילות המהווה את מרכז חייכם.

 

חיפוש דירות למכירה – קנייה או השקעה?

כאשר אתם מחפשים דירה לקנייה, אתם מדברים על נכס אשר ישמש אתכם בעתיד, בין אם להשכרה ובין אם להשקעה. חלק זה ידון במספר פרמטרים חשובים לעניין זה, אשר מומלץ לתת להם את תשומת הלב המתבקשת.

 

ראשית כל – נכס שיוכל לשמש אתכם בעת הצורך

נכסים להשקעה הם דבר מבורך. בספר "אבא עשיר אבא עני", מתאר רוברט קיוסאקי כיצד לצאת ממרוץ העכברים, והדרך העיקרית, היא יצירת הכנסות פסיביות. אולם, בכל הנוגע לנדל"ן, יש נקודה אחת חשובה עליה יש לעמוד.

מצבים כלכליים קשים יכולים לפקוד אותנו בכל רגע נתון. משכך, לא מן הנמנע כי היעדר אכלוס הנכס, או לחילופין, פיטורין מהעבודה או כל מצב אחר, יכול להביא אתכם למצב בו תצטרכו להתגורר בנכס אותו רכשתם לשם השקעה. משכך, ההמלצה היא לרכוש נכס מגורים אשר יוכל לשמש גם אתכם בעת הצורך.

 

מצב הנכס – תשתיות ומבנה

אחד הפרמטרים החשובים ביותר, כאשר אנו רוכשים בית, הוא בדיקת מצב הנכס. אולם, בעוד בעת שכירת נכס אנו מדברים על מצב הנכס הויזואלי, כאן אנו מדברים על בדיקת "קולונוסקופיה" למצב הכנס.

בין היתר, יהא עליכם לבדוק את תשתיות הנכס, בהן תשתיות החימום, המים, החשמל והכבלים. הסיבה העיקרית לבדיקת אלו היא העובדה שבהמשך, ככל שיתגלו תקלות עלות התיקון תוטל עליכם.

 

לא פחות חשוב – אזור המגורים והצביון

ככל שאתם מעוניינים לרכוש בית מגורים עבורכם, וכאמור, כזה שתוכלו לעבור אליו בהמשך, מומלץ לבדוק את סוג האולכוסייה באזור. לשם המחשה, אם מדובר על משפחה דתית, ההמלצה היא להגיע לאזור דתי לאומי, אשר יאפשר המשך אורך החיים האמור. בהמשך, ככל שמדובר על חילונים, אשר מעוניינים לארח בשבתות וחגים, מומלץ שלא להגיע לישובים אלו.

 

מציאת דירה לפי פרמטרים מותאמים אישית – פנו לנסיה

ככל שהינכם מעוניינים לרכוש או לשכור נכס מגורים, פנו אלינו, נסיה סוכנות נדל"ן, תיווך דירות, ונמצא לכם את הבית המושלם, לכל מטרה.

בשם הנוחות – טבלת הפרמטרים

שכירות רכישה
מצב הנכס ויזואלית: מצב המטבח, כקירות וחדרי השירותים. תשתיות: לרבות חימום, חשמל, אינסטלציה ועוד.
אזור המוגרים קרבה למוקד העניין: בילויים, עבודה או חיי חברה. תואם צביון משפחתי: בהתאם לאורח החיים של בני המשפחה.
עצת הזהב דברו עם דיירים קודמים וראו האם בעל הבית גמיש או נוקשה. בחנו את הריח מתחת לכיורים – מעיד על רטיבויות ועובש.

המידע באתר מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה כל יעוץ. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על התוכן באתר תחול על הגולש בלבד.

דילוג לתוכן