תעסוקה בנתניה והסביבה

תוכן עניינים

נתניה בורכה ביתרונות רבים, אולם, בשבתה כאחת הערים המרכזיות והגדולות בישראל, נדמה שהתעסוקה בה לא נגמרת לעולם. עם שני אזורי תעשייה הומים, שכן אחד מהם מהגדולים בארץ, וקרבה לאזורי תעסוקה עיקריים נוספים בישראל, נתניה מתגלה כאחד מיעדי המגורים המובילים בישראל. תעסוקה בנתניה והסביבה – המדריך המלא.

 

נתניה – בירת השרון

נתניה כבר נודעת כאחד מאתרי המגורים האטרקטיביים יותר שיש לישראל להציע. בין היתר, הקרבה לחוף הים, מערכת החינוך הפורה ומזג האוויר הנעים מושך רבים אל עבר העיר המתחדשת, ונדמה שמדי שנה הביקוש רק עולה.

אולם, מבין שלל הפרמטרים שעולים כאשר בוחנים מקום למגורים עתידיים, בין אם בתור משפחה ובין אם באופן עצמאי, עולה השאלה לעניין התעסוקה כאחת העיקריות. אז לאן פונות פניה של נתניה לעניין זה?

 

תעסוקה בנתניה והסביבה – מה עומד מולנו?

ככלל, נראה שעבור המגיעים לנתניה לא יחסרו מקומות עבודה. העיר, אשר נדמה שהחלה בפיתוח מקומות תעסוקה עוד בטרם הגיעו תושבים חדשים לעיר, מציעה לתושביה מגוון רחב של אפיקי תעסוקה, ובראשם, ענף ההייטק.

 

חברות בולטות – מתקבעות בקריית ספיר

מתחם התעשייה פולג הוא אחד הגדולים שקיימים במדינת ישראל, עם תא שטח הנאמד בכ – 5,000 דונם של מסחר ותעשיה. על רקע גידול האוכלוסין בעיר (כמעט 50% במהלך 15 השנים האחרונות), הגיעו חברות רבות לכותלי אזור המסחר המדובר, ולרבים נוספים. לעניין זה, נציין כי במתחם מצויה תחנת רכבת, המשמשת כחלק מהקו הקבועה של רכבת בנימינה אשקלון.

בין היתר, הקימה ענקית הריהוט השבדית IKEA האנגר באזור המסחר האמור, הגיעו חברות נוספות דוגמת סלקום, דלק וסונול, וכן ענקית האלקטרוניקה LG.

 

חברות הייטק בנתניה – מגוון תחומים ואפשרויות

לצד כלל החברות שצוינו לעיל, תעשיית ההייטק היא אחת הפורות שפוקדות את אזור התעשייה פולג, או בשמו הרשמי, קריית ספיר.

לצד חברות ביופארמה וביוטכנולוגיה אשר קבעו את מושבם באזור, עולות מספר חברות בעלות שם עולמי אשר מעניקות בית לתושבי נתניה, בהן חברת הפרסום הדיגיטלי אאוטבריין, סיסקו, וכן Ebay, אודותיה אין כל צורך להרחיב.

 

לא רק קריית ספיר – הקיים והחדש

לצד אזור התעשייה האמור, הוא החדש והמתקדם בעיר, יש לציין כי נתניה משמשת בית גם לאזור קריית אליעזר, הוא אזור התעשייה הישן בעיר. אולם, מעבר לכך, יש לדבר על הבשורה החדשה שמגיעה אל העיר.

במסגרת בקשה שהוגשה באוקטובר 2020 לוועדה המחוזית מחוז מרכז, עיריית נתניה מבקשת לפתוח אזור מסחר חדש. האזור האמור, על פי בקשת העירייה, יכלול כ – 12 מיליון מטרים רבועים שייועדו לתעסוקה, 58 אלף מ"ר נוספים למסחר, ולצד אלו כ – 1,600 יחידות דיור, על פני שטח של 5,200 דונם. על פי דברי העירייה, הבקשה הגרנדיוזית מגיעה על רקע הרצון להפוך את נתניה למטרופולין החשוב ביותר בתא השטח שבין חיפה לתל אביב.

 

מקומות עבודה בנתניה – גם בענף התיירות

כידוע, מדי שנה נוהרים עשרות אלפי תיירים אירופים אל עבר חופי נתניה, והדבר לא חולף בעיני מדורי התעסוקה השונים. ברחבי נתניה ישנם עשרות מלונות, המעניקים מקור תעסוקה לנותני שירות רבים, בהם בעלי נקודות אטרקציה, בעלי מסעדות, מדריכי טיולים ורבים נוספים.

 

אזורי מסחר בנתניה והסביבה – לא רק במרכז העיר

מעבר לתעסוקה בנתניה עצמה, ועל רקע מיקומה, ישנם אזורי תעסוקה ומסחר רבים, אשר אליהם יכולים להגיע תושבי המקום לשם איתור מקומות עבודה. בפסקאות הבאות נסקור את כלל אזורי המסחר העיקריים, המצויים במרחק של עד 22 קילומטרים מעיר היהלומים.

 

קריית אתגרים – רעננה, 19.7 ק"מ מנתניה

האזור הראשון, והקרוב ביותר אל מרכז העיר נתניה, הוא אזור התעשייה רעננה, המצוי מעט פחות מ – 20 קילומטרים ממרכז העיר. לצד מבנה ענק, הכולל שטח מסחר בגודל 120 דונם, ובו חברות שונות, דוגמת אמדוקס ומייקרוסופט, עולה קריית אתגרים כאזור המסחר הראשי.

קריית אתגרים, הנפרסת לאורך 900 דונם, היא אזור תעשייה הומה ושוקק, אשר מהווה בית למספר נקודות תעסוקה מרכזיות. בין היתר, ניתן לאתר בקריית אתגרים חברות הייטק רבות, בהן HP ו – NICE, מסעדות ומקומות בילוי הומים, וכן קניון רננים, אחד הגדולים המצויים באזור.

 

שני אזורי תעשייה – כפר סבא, 21.5 ק"מ מנתניה

בכפר סבא, המצויה במרחק 30 דקות נסיעה לערך ממרכז העיר נתניה, מצויים שני אזורי תעשייה עיקריים. הראשון, נועד לאכלס חברות ייצור, דוגמת טבע, סימונס, חוות הלוויינים של יס ונוספות.

לצידו, אזור התעשייה השני בעיר, מוגדר כאזור הייטק חדשני, ובו התיישבו מספר חברות הייטק בעלות עוצמה כלכלית משמעותית, וכן נפתח מרכז הקניות G. האזור האמור מצוי בסמוך לכפר סבא הירוקה, מה שהופך את הנוף ממנו לנפלא.

 

אזור התעשייה הרצליה פיתוח, 21.9 ק"מ מנתניה

אזור התעשייה של הרצליה עבר תלאות רבות. בעוד בעבר כלל לא היה קשור אל העיר באופן ישיר, ונועד בעיקר בעבור בתי חרושת, שכן ישבו בו מפעלי טקסטיל, גומי ואחרים, כיום מדובר על אחד מאזורי ההייטק הפורים של מדינת ישראל.

בין היתר, ניתן לאתר בגבולות האזור את חברת סאיטקס, מחלוצות ההייטק הישראליות, וכן את ענקיות הטכנולוגיה אפל ומייקרוסופט. מעבר לכך, בשל האטרקטיביות והקדמה אותם מציע אזור התעשייה של הרצליה פיתוח, רשתות המלונאות פתאל וישרוטל פתחו בגבולותיו מלונות בוטיק מרהיבים. שווה להגיע.

לנוחיותכם – טבלת תעסוקה בנתניה והסביבה

שם אזור מיקום על רגל אחת
קריית ספיר בתוך העיר מהגדולים בישראל, מעניק תעסוקה בעיקר בתחום ההייטק והבילויים.
קריית אליעזר בתוך העיר אזור התעשייה הישן. מספק הזדמנויות תעסוקה בענף המסחר
מרכז העיר – קניון השרון ועד הטיילת בתוך העיר מקניון השרון ועד הטיילת, ניתן למצוא במרכז העיר משרדי עסקים רבים, אזורי בילויים, מוסדות כגון בית המשפט, ביטוח לאומי, קופת חולים ענפה, את היכל התרבות ועוד
תיירות בתוך העיר תחומים רבים ומגוונים, דוגמת מלונאות, אטרקציות, מסעדנות ועוד
קריית אתגרים רעננה (19.7 ק"מ) ענפי הייטק, מסחר ובילוי.
אזור המסחר כפר סבא (21.5 ק"מ) אזור הייצור, מוסדות גדולים דוגמת יס, טבע ועוד.
אזור ההייטק כפר סבא (21.5 ק"מ) ענקיות הייטק דוגמת אפל ומייקרוסופט, נוף ירוק, מה יותר מזה?
הרצליה פיתוח הרצליה (21.9 ק"מ) הייטק, קרבה למרכז ואף בתי מלון מפוארים בסמוך למקום העבודה

ככל שהחלטתם לעבור לנתניה – נסיה – סוכנות נדל"ן מומחית לנתניה

ככל שאפיקי התעסוקה הרבים, בעיקר בתחום ההייטק, קורצים לכם, ואתם מוכנים לעשות את המעבר אל נתניה רבתי וסביבתה, אנחנו כאן בשבילכם. אנו, בנסיה סוכנות נדל"ן, נוכל לאתר עבורכם את דירת המגורים האידאלית, תוך התחשבות בכלל הנתונים האישיים שלכם. אז למה אתם מחכים?

המידע באתר מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה כל יעוץ. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על התוכן באתר תחול על הגולש בלבד.

דילוג לתוכן