חינוך בנתניה והסביבה

תוכן עניינים

על רקע השפעת הסביבה על ילדינו, אנו מעוניינים להציב את הילדים במסגרות החינוך האטרקטיביות ביותר עבורם. משכך, מאמר זה יסקור את כלל אפיקי החינוך בנתניה, החל מגני הילדים וכלה במוסדות האקדמאים הקיימים בעיר. מוכנים? בואו נתחיל.

 

נתניה – בירת השרון

העיר נתניה נודעת כבר מזמן כאחד הערים האטרקטיביות ביותר למגורים במדינת ישראל, ולראיה, ניתן לראות את שיעור המהגרים אל גבולות העיר. בעוד בשנת 2003 שיעור התושבים בעיר עמד על 167 אלף תושבים לערך, נכון לשנת 2018 משמשת הבית כמקום מגורים לכ – 246,000 תושבים, קרי, גידול שנתי ממוצע של כ – 3.15% בשנה.

מעבר לחופים הסמוכים לעיר, ומזג האוויר הנעים אותו העיר מעניקה לתושביה, ישנם מספר אפיקים עיקריים בהם העיר מתגלה שבולטת מעל לכולם. המשיכו וקראו, מה הופך את נתניה לכל כך מיוחדת?

 

האספקטים החשובים בעת מעבר דירה – ויישומם בנתניה

בעת בחינת מקום מגורים לעתיד, ישנם מספר אספקטים אשר אותם חשוב למדי לבחון ולבדוק שאלו מתאימים לצרכיכם.

ראשית, יהא עליכם לבחון מהו צביון השכונה בה תרצו לגור, כך שבאם אתם מגיעים מרקע דתי, לא תגיעו לשכונה שאינה שומרת שבת בהגדרה, ובה עסקים רבים הפתוחים בשבת. כמו כן, יהא עליכם לבחון את אפיקי העסוקה באזור, וכן פרמטרים שונים ביחס לדירה, דוגמת מצב התשתיות בנכס ועוד.

 

החשוב מבין הפרמטרים – חינוך

כאמור בכותרת, אחד הפרמטרים החשובים ביותר, בעת בחינת נכס למגורים, הוא בחינת מצב החינוך בעיר. הסיבה העיקרית לכך היא השפעת הסביבה על ילדינו. ככלל, הגדרת סביבה כוללת בחובה את כלל הגורמים המשפיעים על התפתחותנו, למעט גורמים גנטיים.

משכך, נוכל להבין מדוע כולנו מעוניינים שילדינו יתחנכו וימצאו במסגרות החינוך הטובות ביותר שניתן למצוא. המשיכו לקרוא וגלו – חינוך בנתניה.

 

חינוך בנתניה – בואו להכיר

ככלל, נתניה מציעה מסגרות חינוך רבות ומגוונות לתושביה, שכן בעוד בערך כ – 50% מגני הילדים ובתי הספר באזור מפוקחים על ידי רשויות הממשלה, כ – 30% מפוקחים על ידי מוסדות הממלכתיים חרדיים, בעוד על היתר מוטל פיקוח מטעם הרגולטורים החרדיים.

מעבר לכך, בכל הנוגע לשיעור התלמידים והילדים בכיתה, ניתן לראות כי שיעור התלמידים בנתניה הוא מהטובים באזור, שכן בעוד ממוצע המחוזי (מחוז מרכז) נאמד בכ – 28.1 תלמידים בכיתה, נתניה מצויה בטווח הנמוך יותר, עם 27.4 תלמידים בממוצע בכיתה.

 

בתי ספר

בסך הכל, בגבולות עיריית נתניה שוכנים כ – 86 בתי ספר שונים, ובהם 1,395 כיתות שונות. מספר זה, לצד שיעור התושבים בעיר, מוביל לשיעור התלמידים הנמוך בכל כיתה.

כמו כן, ככל שבוחנים את מסגרות ההעשרה, ניתן לראות כי קיימים מספר מרכזי חינוך מעשירים. ראשית, לגיל יסודי, בהם מרכזי מחוננים, מצטיינים ואף מרכז אמירים, במסגרתם התחנכו, בשנת 2019, כ – 452 תלמידים מחוננים. בכל הנוגע לחטיבות הביניים והתיכונים, במסגרת עתודה מדעית טכנולוגית, תוכנית מצוינות שש שנתית המעשירה את האופק הטכנולוגי של הילדים, למדו כ- 1,691 תלמידים באותה שנה. מעבר לכך, המצטיינים שבתלמידים סווגו למסגרו נוספות, דוגמת אלפא, אקדמיה בתיכון וקדם עתידים.

 

גנים

בחינת גני הילדים מעלה תמונה יפה גם היא, אם כי פחות נוצצת משלל מסגרות ההעשרה שקיימות במסגרת החינוך הבוגר יותר. ככלל, מערכת החינוך לגיל הרך מונה כ – 407 מוסדות, בהם בממוצע יחונכו כ – 28.4 ילדים.

אולם, אחת הנקודות היפות בפיזור גני הילדים בעיר היא השיעור הגנים המיועדים לחינוך מיוחד. מתוך 407 גנים כאמור, כ – 60, המהווים 15% מהמוסדות בעיר, הם מוסדות חינוך מיוחד.

 

מוסדות אקדמאים

החינוך בעיר נתניה לא רלוונטי רק בעבור אלו שלוקחים את ילדיהם ליעד חדש, ומעוניינים לבחון את המוסדות השונים עבור ילדיהם, אלא גם עבור בוגרים, אשר החליטו לקחת את מטלטליהם ולעבור אל בירת השרון, לשם לימודים אקדמאים. אז אילו מוסדות אקדמאים קיימים בסביבת העיר?

 

האקדמית נתניה – חדשה ועדכנית

המכללה האמורה, אשר נוסדה בשנת 1994 על ידי פרופסורים יוצאי בר אילן, ובראשם פרופ' צבי ארד, נוסדה מתוך רצון להפוך אותה לאוניברסיטה הראשונה בשטחי השרון. משכך, ניתן להבין כי המכללה מכוונת גבוה, ומעניקה חינוך ללא פשרות.

לאורך השנים, מצבה עצמה המכללה, אשר אינה זוכה לתקצוב ממשלתי, כבעלת מגוון רחב של מסלולי לימוד, הן לתואר ראשון, דוגמת LL.B במשפטים, לימודי מדעי המחשב, מנהל עסקים, מדעי ההתנהגות, שוק ההון, בנקאות, ותחומים רבים נוספים, והן לתואר שני, דוגמת מנהל עסקים, משפט מסחרי, התנהגות ארגונית ועוד.

 

מכללת וינגייט – למי שלא מכיר

המכללה האקדמית בוינגייט, כפי שרובנו יודעים, היא המוסד האקדמאי הישראלי המוביל, בכל הנוגע להכשרות שונות בתחומי הספורט, האימון, החינוך הגופני והשיקום. המוסד הוותיק בעיר, אשר הוקם בשנת 1944, החל כמוסד להכשרת מורים לחינוך גופני בלבד, אולם כיום, מענקה המכללה אפיקי לימוד רבים באופן משמעותי.

ראשית, בבית הספר קיימים מסלולים לתואר ראשון ושני בחינו גופני, וכן לימודי תעודה שונים, אשר מאפשרים למורים לחינוך גופני לשדרג את בסיס הידע שלהם וללמוד כדרך קבע. מעבר לכך, המכללה מתחזקת פקולטה למתודיקה ורפואה בספורט, אשר מסייעת לקדם מאמנים ואנשי מדע העוסקים בתחום. מעבר לאלו, מצוי במכללה בית ספר לרפואה משלימה, בית ספר לתיירות אתגרית ועוד רבים.

 

המסקנה – חינוך בנתניה ללא פשרות

כפי שראינו, נתניה מציגה נתוני חינוך טובים. בין אם מדובר על המגוון התרבותי הקיים להורים, בין אם מדובר על מסגרות החינוך למחוננים ובין אם מדובר על המוסדות האקדמאים השונים, נתניה ממצבת עצמה בטופ הישראלי בכל הנוגע לחינוך.

 

מחפשים דירה והחינוך חשוב לכם? – צרו קשר עם נסיה – סוכנות נדל"ן

ככל ששקלתם את כלל הפרמטרים האמורים, לעיל, ולאחר שנוכחתם לראות כי מצב החינוך בנתניה טוב למדי, והחלטתם לעבור לנתניה, פנייה אלינו היא הפתרון.

בין אם אתם משפחה בעלת אופי חילוני, רווק סטודנט המגיע מרקע דתי או אף זוג ותיק, אשר מעוניין לעבור לעיר שטופת הים לקראת לימודי העשרה, פנו אלינו, ואנו נדאג שתקבלו את נכס חלומותיכם.

המידע באתר מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה כל יעוץ. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על התוכן באתר תחול על הגולש בלבד.

דילוג לתוכן