מכירת דירות בנתניה והסביבה

תוכן עניינים

הנדל"ן בנתניה חווה עשור פורה למדי, ואף יותר טוב מזה של מדינת ישראל. אולם, לצד עלייה משמעותית של מחירי הנדל"ן בעיר ובסביבתה, ישנם פרמטרים רבים ומגוונים אודותיהם צריך לתת את הדעת לפני מכירת הדירה. מכירת דירות בנתניה והסביבה – כל מה שצריך לדעת.

 

נתניה – פנינה במגמת עליה

ככל שהינכם מוכרי דירה בנתניה, אודות ייחודה ואיכותה של העיר אין צורך להסביר. הקרבה לים, מזג האוויר הנוח והשטחים הירוקים והפתוחים, המצויים בכל רחבי העיר, הופכים את העיר למוקד משיכה למשפחות רבות. הוסיפו לאלו את הקניונים בעיר, ובראשם קניון עיר ימים, ואת חורשת האירוסים בפאתיה, ותקבלו מוקד השקעה אטרקטיבי למדי.

 

קצת מספרים – מכירת דירות בנתניה והסביבה

כאמור, על האיכות של הנדל"ן בנתניה אין צורך להרחיב, שכן ככל שהגעתם למאמר זה, אתם בעלי נכסים בעיר, אשר מודעים ליכולתו. אולם, דבר שייתכן ואינכם יודעים, הוא את קצב הגידול של מחירי הנדל"ן בנתניה, לעומדת הממוצע הישראלי.

העשור האחרון החמיא לנדל"ן בנתניה, והפך אותו למשתלם למדי. בעוד בשנת 2010 הפער בין שווי נכס ממוצע בנתניה עלה על הממוצע הישראלי בכ – 11% בלבד, נכון למרץ 2021, עומד הפער האמור על כ – 18%, מה שמעיד על גידול יציב ואיכותי של הנדל"ן הנתנייתי לעומת הנדל"ן בשאר המדינה.

 

אז כמה שווה דירה בנתניה?

על פי מקורות שונים, דירה ממוצעת בנתניה, נמכרת נכון למרץ 2021 בכ – 2.07 מיליון שקלים. אולם, ברשותכם, נצלול מעט לנתונים, זאת לשם הענקת מדד בוחן איכותי וקפדני יותר.

ככל שאנו מדברים על דירת 4 חדרים, המחיר הממוצע עומד על 1.9 מיליון שקלים. בבחינה דקדקנית יותר, נראה שכאשר מדובר על דירות יד שנייה, המחיר נע סביב 1.8 מיליון, וכאשר מדובר על דירות חדשות המחיר הממוצע יעלה לכ – 2.165 מיליון שקלים.

 

מס על מכירת דירה – כי כסף הכי חשוב

כאשר מדברים על מכירת דירה, חשוב לנו, ראשית כל, לפתוח בדיון אודות המס אותו תצטרכו לשלם. הסיבה לכך היא שפעמים רבות, בעלי נכסים אינם מודעים לבעיה זו ואינם משקללים אותה במחיר המבוקש.

אולם, בעוד מס אחד, המוטל על רוכש הדירה, הוא מס הרכישה, ששיעורו מתעדכן מדי שנה, על מוכר הדירה מוטל לשלם מס אחד עיקרי, הוא מס שבח.

 

מס שבח – בגין עליית הערך של הדירה

ככל שאדם מוכר דירה אשר מצויה בבעלותו, יהא עליו לשלם מס על הרווחים שעלו לו בגין מכירת הדירה. נציין, לעניין זה, כי המס יושת אך ורק על הרווח שעלה לבעל הנכס ממנו. ככלל, שיעורו של מס השבח הוא קבוע, ועומד על כ – 25%.

לשם המחשה, באם קניתם נכס, בשנת 2010, ב – 1.2 מיליון שקלים, ומכרתם אותו בשנת 2021 בכ – 1.8 מיליון שקלים, מס השבח יושת אך ורק על הרווחים (600 אלף שקלים), ושיעורו יעמוד על כ – 150 אלף שקלים.

 

רגע לפני שמשלמים – קיזוז והפחתות

לצד העובדה שעלינו לשלם 25% על כל הרווחים שעלו מהנכס, עולה נושא חשוב, הוא נושא הקיזוז. לעניין זה, יש לציין כי ינשם הוצאות שונות אותן ניתן לקזז מן הרווח האמור, ובכך, להפחית את שיעור המס.

כלל האצבע הוא שניתן להפחית כל הוצאה מוכרת בגין הנכס, ובמילים אחרות, הוצאות ששימשו למכירתו. בין היתר, ניתן להפחית עמלות תיווך, שכר עבודה של עו"ד, הוצאות בגין שיפוץ ואף לעיתים הוצאות מס רכישה.

 

הנקודה החשובה ביותר לפני שממשיכים – דירת מגורים מזכה

ככל שאתם מוכרים דירת מגורים מזכה, אתם זכאים לקבלת פטור מלא מתשלום מס שבח. מתי זכאים לפטור האמור? קצת מסובך, ננסה לפשט. ככלל, ההמלצה לבחינה זו היא לפנות לבעל מקצוע, אשר יוכל לבחון את זכאותכם באופן וודאי.

ככלל, פטור ממס שבח יוענק לאלו אשר מוכרים דירת מגורים מזכה. לשם הגדרת דירה ככזו, עליה לעמוד במספר פרמטרים הקבועים בחוק. ראשית, עליה להיות דירה שבנייתה הושלמה. כמו כן, עליה להיות בבעלות פרטית, ולא רשומה על שם החברה. כמו כן, על הדירה לשמש כדירת מגורים לאורך התקופות המוגדרות בחוק.

 

תהליך מכירת דירה – אפשר לבד, אבל לא מומלץ

באם החלטתם למכור את הדירה, מכל סיבה שהיא, קודם כל בהצלחה. אולם, בטרם אתם יוצאים לדרך, מומלץ לעבור על הנקודות הבאות, אשר יכולות להפוך את ההליך לנוח ופשוט יותר משמעותית, וכן, גם ישאיר אתכם עם יותר כסף בכיס.

 

ראשית כל – צילומי הבית

לכולנו ידוע כי את הבית יש לצלם בצורה מוארת ויפה, כך שיוכל להציג את כלל היתרונות של הבית. משכך, מומלץ לסדר את הבית, ולדאוג למספר רב של תמונות בזוויות שונות, במהלך שעות הצהריים, כך שהבית יתמלא אור ויעניק לו מראה מושך יותר.

 

הפרסום – בנקודות הרלוונטיות

לאחר שדאגנו לכלל האלמנטים שירכיבו את מודעת הפרסום, עתה עלינו להעלות אותה לרשת. בין אם מדובר על יד 2, פייסבוק או כל פלטפורמה אחרת, עלינו לדאוג כי הנתונים המחמיאים יוצגו בראשית, תוך הצנעת נקודות בעיה, אודותיהן מומלץ לפרט רק במעמד הפגישה.

נציין, למרות זאת, שיש מספר נתונים שהיעדרם יוכל לעודד חשדנות. משכך, ההמלצה היא על בסיס קבוע לכלול משתנים עיקריים, דוגמת קיומה של מעלית בבניין, מרפסות, מספר חדרים, ונתוני יסוד נוספים לבחירתכם.

 

סיוע בתיווך הדירה – לעצלנים ולמתקשים

למרות שההליך לעיל נשמע פשוט למדי, הוא לא כזה כלל וכלל. מדובר על הליך סיזיפי וארוך, אשר לא פעם שואב שעות עבודה והתעסקות רבות ממוכר הדירה, שכן מעבר להליך צילום התמונות והפרסום, עליכם להעניק מענה לכל הפונים, תוך איתור אלו בעלי פוטנציאל הרווח הגבוה ביותר. בעבור אלו, נועדו סוכנויות תיווך שונות, דוגמת מעייני סוכן הנדל"ן ועוד רבים.

 

דמי תיווך מכירת דירה – תשלום בשביל ראש שקט

נקודה אחת אודותיה יש לציין לעניין מתווכי דירות היא נושא העמלה. דמי תיווך היא פרקטיקה נפוצה, מוכרת וקבועה בחוק, אותה יש לשלם למתווך הנדל"ן מולו אתם עומדים.

אולם, על אף שהתשלום האמור יכול להידמות כלא הוגן כלפיכם, היות ולסוכן הנדל"ן אפיקי היצע גבוהים יותר משתוכלו להציג אתם, ומעבר לכך, ידע וניסיון רחב יותר בעולם שיווק ומכירת הנדל"ן, הוא יוכל להגיע לסך מכירה גבוה יותר משלכם, מה שהופך את הפעולה לכדאית ומשתלמת.

 

נסיה סוכנות נדל"ן – למצאו את הקונים שלכם

ככל שהינכם עונים על כלל הפרמטרים לעיל, ומעוניינים למכור את דירת המגורים שלכם, פנייה אלינו מתגלה כרעיון חכם למדי. בין היתר, אנו נדאג לבחון את ההיצע העומד לאזור המגורים המדובר שלכם, לפנות אל הקהל האטרקטיבי ביותר ולפרסם את הנכס בנקודות הטובות ביותר.

המידע באתר מהווה מידע ראשוני ואינו מהווה כל יעוץ. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על התוכן באתר תחול על הגולש בלבד.

דילוג לתוכן